Een vernieuwde server en verhuizing naar Dordrecht

LOVK, dé organisatie voor onderwijs aan jonge varende kinderen, heeft vijf eigen ligplaatsscholen en werkt samen met ruim 200 scholen in Nederland. De ontwikkeling van een kind moet worden geregistreerd en inzichtelijk zijn voor andere leerkrachten. Vanuit de hoofdlokatie werkten collega’s via een server maar de andere lokaties werkten met eigen opslag zoals externe harde schijven. Lucrasoft IT Beheer heeft er voor gezorgd dat iedereen op één server kan werken. Daarnaast hebben we de verhuizing naar Dordrecht op IT-gebied volledig uit handen genomen.

Onderwijs aan jonge varende kinderen

Jonge varende kinderen van 3 tot 7 jaar kunnen niet deelnemen aan het reguliere basisonderwijs. Om ervoor te zorgen dat zij voorbereid zijn op een overgang naar groep 3 of 4 verzorgt LOVK onderwijs aan jonge varende kinderen. Dit doen zij met afstandsonderwijs, ligplaatsonderwijs en onderwijsleerpakketten. Met deze pakketten kunnen ouders zelfstandig lesgeven aan boord. De toegewezen persoonlijke mentor ondersteunt het kind en helpt de ouders bij het lesgeven aan boord.

De rol van IT binnen LOVK

Varende kinderen kunnen bij de eigen ligplaatsscholen of aangesloten scholen groepsonderwijs volgen en daardoor wennen aan het groepsgevoel. De ontwikkeling van een kind moet worden vastgelegd en inzichtelijk zijn voor  de mentor, ouders en leerkrachten. Omdat er veel mensen betrokken zijn bij de begeleiding van het schipperskind is het belangrijk dat de ontwikkelingsgegevens voor iedereen toegankelijk zijn. Er is daarom besloten om  een  beveiligde server op te zetten, waarop iedereen kan werken. Dit beschermt de gegevens, maar zorgt er ook voor  dat  mentoren, ouders en leerkrachten op een effectieve manier kunnen samenwerken.

In het medewerkerstevredenheidsonderzoek werd letterlijk genoemd: we zijn zo blij dat Lucrasoft IT Beheer nu onze IT-partij is. Zij zijn een verlengstuk geworden van onze medewerkers.  

 

Lienke van Dijk, Coördinator Afstandsonderwijs en Innovatie LOVK

Onbeperkt vragen stellen

In het verleden moesten de medewerkers (technische) vragen opsparen. Deze vragen moesten via één persoon worden gecommuniceerd naar de desbetreffende IT-partij. Over het algemeen hebben medewerkers van LOVK geen technische achtergrond, waardoor het voor hen belangrijk is dat als zij vastlopen of vragen hebben ze deze meteen kunnen stellen. Sinds  de samenwerking met Lucrasoft IT Beheer kunnen alle 20 medewerkers onbeperkt vragen stellen aan de supportafdeling, waardoor zij snel  weer verder kunnen met hun dagelijkse werkzaamheden.

Betrouwbaar en eerlijk advies

Er was bij LOVK al flink geïnvesteerd in een nieuwe server bij de vorige IT-partij. Deze is gebruikt als basis. We hebben deze anders ingericht en beter beveiligd om aan de wensen te voldoen. De bestaande internetverbindingen waren erg traag, daarom hebben we allereerst alle internetverbindingen geoptimaliseerd. Als het stroom eruit viel, werkte niks meer en was er geen back-up geregeld. We zijn daardoor met een noodstroomvoorziening gaan werken, waardoor dit niet meer kon gebeuren.

  Lucrasoft IT Beheer is enorm service-gericht. Ze zijn 24/7 beschikbaar en als die ene collega er niet is dan staan er een andere collega voor je klaar om je verder te helpen. Ze denken graag met ons mee en helpen ons met het besparen van onnodige kosten.

Lienke van Dijk, Coördinator Afstandsonderwijs en Innovatie LOVK

Het resultaat

Medewerkerstevredenheid is verhoogd
De techniek werkt mee, waardoor we snel kunnen schakelen
Effectiever samenwerken door de bereikbaarheid van gegevens

De verhuizing naar Dordrecht

"Toen we de basis op orde hadden, ging vrij snel de verhuizing naar Dordrecht van start. Op dat moment dacht ik meteen aan Lucrasoft IT Beheer om deze verhuizing op IT-gebied te regelen. Zij namen alles uit handen en stemden met andere partijen af wie wat regelt. Oude computers zijn vervangen en afgevoerd. Op de dag van de verhuizing is alles nog aangesloten, waardoor medewerkers de volgende dag gewoon konden werken."

 

 

Back

Een spannend proces

"Het was  voor  ons een spannend proces, om met een nieuwe IT partij in zee te gaan. Maar dit bleek een goed besluit te zijn. Ze namen de tijd voor  ons,  kwamen regelmatig op locatie en ze hielden ons continue op de hoogte van de stand van zaken. Alles is in kaart gebracht, waardoor ze precies wisten wat we zochten en wat we nodig hadden. Ze komen afspraken na, vertellen de impact op je organisatie en hoe dit naar de medewerkers moet worden gecommuniceerd. Door  de proactiviteit van de organisatie hebben we enorm veel vertrouwen gekregen in Lucrasoft IT Beheer en zijn we weer volop gaan innoveren."