FamilyCards

"Het belangrijkste en fijnste aan de samenwerking met Lucrasoft zijn de directe lijnen, de klantgerichtheid en het denken in oplossingen. Dat heeft alles te maken met de mensen die het uitvoeren."

Familiedrukwerk

"Voor familiedrukwerk maakt FamilyCards geboortekaartjes en trouwkaartjes. We ontwerpen de kaarten en maken boeken met de collectie. Die boeken zetten we hier in elkaar en komen bij zo’n 1000 tot 1500 drukkerijen in Nederland te staan. Als je gaat trouwen, kijk je tegenwoordig voor een kaartje meestal eerst op internet. Toch weten mensen nog vaak de drukkerij te vinden om er even goed voor te gaan zitten en door een boek met ontwerpen bladeren. Daarom zijn naast de website de boeken nog steeds heel belangrijk, zowel voor ons als voor de drukkerij.

Wij onderscheiden ons in het soort papier, het lintje, of het strikje op de kaart ten opzichte van printing on demand. Dat zijn gewoon platte kaartjes die door een printer worden gehaald.

Ons motto is ‘deel je moment, deel je geluk’. Onze klanten zijn de drukkerijen, we leveren niet direct aan de consument. Voor een aantal partijen drukken we teksten in kaartjes en we voorzien het papier van folie en preeg. Dat is heel specifiek ambachtelijk werk. We hebben achterin het magazijn een aantal Heidelbergers staan. Aan een van de papiersoorten die wij voeren, Oud-Hollands, zit een rafel. Veel drukkers hebben moeite om dat te drukken omdat er wat stof vanaf komt."

 

Rouwdrukwerk

"Rouwdrukwerk is voor ons de grootste tak, we zijn marktleider in rouwbrieven en dankbetuigingen. Dat gaat via uitvaartondernemers. Die hebben het contact met de nabestaanden, komen met een portfolio en daar kies je uit. Dat uitvaartondernemers graag onze producten aanbieden, heeft te maken met de creativiteit die we in huis hebben, de kwaliteit die we leveren, en de leverbetrouwbaarheid. We hebben een heel groot magazijn en kunnen direct leveren vanuit onze collectie. Je moet je organisatie goed inrichten want in deze branche is alles korte termijn. We hebben aparte papiersoorten waardoor afbeeldingen heel mooi kunnen worden afgedrukt, in tegenstelling tot de printers die tegenwoordig alles kunnen uitspugen. Rouwbrieven hebben een hele zachte tint, dat is met een printer haast niet te doen, dus we bieden uitvaartondernemers goede kwaliteit. Vaak komen nabestaanden met een foto die bewerkt moet worden. Via onze beeldbewerkingstool kan de uitvaartondernemer een foto uploaden en aangeven wat eraan moet gebeuren."

FamilyCards

 Het belangrijkste is dat de installateur hier een hele week heeft rondgelopen om alles in te richten. Als er wat was, konden we direct overleggen. 

Nieuwe hardware

"De derde productgroep is kerstkaarten voor de zakelijke markt. Daar zetten we ook collecties voor op de markt via drukkerijen. We zien een verschuiving, grote uitgeverijen gaan steeds vaker direct de markt benaderen. Die markt is de afgelopen tijd gehalveerd, dus we gaan terug in het aantal collecties en het aantal kaarten. Het gaat meer online, dus we hebben een webshop en zo benaderen we af en toe direct de klanten."

"Eerder namen we vooral orders aan als groothandel, nu hebben we de organisatie anders ingericht en een marketingafdeling opgezet. Daarbij komt ook nieuwe hardware kijken. De server die we hadden was van 2006 en moest sowieso vervangen worden. Als die stopt met werken lig je stil, dan kun je niet leveren. Vorig jaar hadden we een eerste gesprek om de opties te verkennen. Gaan we in de cloud? Of zetten we toch gewoon hier een server neer? We hebben een aantal partijen uitgenodigd om ons te laten voorlichten."

 

Alles binnen een week ingericht

"We zijn al 10 jaar klant bij Lucrasoft, in eerste instantie voor de hardware en softwareondersteuning, daarnaast ook voor onze website. Het vertrouwen onderling was dus al aanwezig en de offerte sprak ons gelijk aan, ook de uitleg erbij over de virtuele servers. Tegelijkertijd moesten alle XP-pc’s eruit, dus we hebben 25 pc’s gefaseerd vervangen. Toen kwam het grotere werk. De jongens van Lucrasoft hebben netjes alles op papier gezet. Hoe we het traject aangaan en tegen welke problemen we aan kunnen lopen. Het belangrijkste is dat de installateur hier een hele week heeft rondgelopen om alles in te richten. Als er wat was, konden we direct overleggen. Ik werk hier zo’n 12 jaar en heb al een aantal migratietrajecten meegemaakt, dus ik weet wel een en ander van het systeem. Dat werkt prettig. Eigenlijk was de live-gang niet spannend. In een week hebben we de voicemailserver overgezet, de hardware naast de oude server gehangen en toen alles overgezet."

Er gaat een wereld open

"Het belangrijkste en fijnste aan de samenwerking met Lucrasoft zijn de directe lijnen, de klantgerichtheid en het denken in oplossingen. Dat heeft alles te maken met de mensen die het uitvoeren. Weten wat de klant wil en dat kunnen vertalen. We hebben heel veel slagen gemaakt en ik ben heel blij dat het zo succesvol verlopen is."

"Ook inloggen vanuit huis gaat nu een stuk sneller. Dat kon voorheen ook al wel, maar met de verouderde server hadden we lage snelheden. Nu gaat er een wereld open. We hebben weinig thuiswerkers, maar voor de fotobewerking voor rouwbrieven hebben we weekenddiensten. De ontwerpers krijgen een macbook en een telefoon mee en kunnen dan vanuit huis direct aan de slag. Ook voor de directie is het handig om vanuit huis in te loggen en overal bij te kunnen. Het is heerlijk om te merken hoe soepel dat nu gaat."

Back