AMW-MARINE benut nieuwe kansen van big data en VoIP

Grip op toenemende digitalisering van bedrijfsprocessen

Digitale transformatie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over verandering. Elk niveau binnen de organisatie wordt aangeraakt: de strategische en financiële doelstellingen, de bedrijfsprocessen en de medewerkers. Rob Schut is eigenaar van AMW-MARINE. AMW is een toeleverancier in de maritiem-technologische sector en is gevestigd in Hendrik-Ido-Ambacht. Vorig jaar werd het eerste contact gelegd met Lucrasoft. Professionaliseren van de IT-omgeving, met de focus op telefonie, was het vertrekpunt.

 

Samen met AMW-MARINE werd gekeken naar de huidige situatie en de vorm van de gewenste situatie. De stappen daartussen zijn uitgebreid geformuleerd en besproken. Schut: “Lucrasoft heeft ons verrast met de kennis, tooling en manier van samenwerken. We waren expliciet op zoek naar een professionele IT-partner in de buurt van onze vestiging. Iemand waar we snel mee konden schakelen en met een brede dienstverlening.” De apparatuur en ondersteunende technologie was verouderd en toe aan vervanging als eerste stap in het digitale transformatieproces.

 We verwerken dagelijks een hele hoop data en hebben veel opslag nodig. Snelheid was mooi meegenomen, maar de stabiliteit die we nu ervaren biedt ons flexibiliteit en rust.

Flexibele en mobiele bedrijfscultuur

Technologie verandert en biedt nieuwe kansen. AMW-MARINE was klaar voor een professionalisering en verduurzaming van de IT-omgeving. Er werd een nieuw netwerk aangelegd voor een optimale internetverbinding. Schut zegt hierover: “Wij zochten voornamelijk naar een stukje stabiliteit. We verwerken dagelijks een hele hoop data en hebben veel opslag nodig. Snelheid was mooi meegenomen, maar de stabiliteit die we nu ervaren biedt ons flexibiliteit en rust.” Uiteraard bleef een slimme mobiele oplossing voor zakelijke telefonie niet buiten beschouwing. Ook hierin was stabiliteit, naast bereik en service, een belangrijke factor in de keuze voor een passende oplossing. VoIP-telefonie werd de volgende stap in het professionaliseren van de IT-omgeving. Schut: “Daarin zijn wij goed geïnformeerd en begeleid door Lucrasoft. De implementatie verliep vlot en de support via de helpdesk is waardevol.”

Stap voor stap zijn de verschillende technologieën geïmplementeerd en getest. Voor elke oplossing werd tijd gereserveerd om alles rustig te ervaren voor een nieuwe oplossing werd geïntroduceerd. Volledig werken in de cloud staat ook nog op het lijstje van AMW-MARINE. Schut: “We zijn in gesprek met Lucrasoft om op termijn deze overstap te maken. Momenteel bekijken we de mogelijkheden en worden we goed geïnformeerd over de voordelen voor onze persoonlijke situatie. Die terugkoppeling ervaar ik als aangenaam en professioneel. Niets moet bij Lucrasoft, er wordt echt gekeken naar het grotere geheel en een werkbare koppeling tussen de systemen.”

Hier wil ik meer van weten!