Gerjan van der Giessen Marketing- & Communication Manager 18 december 2018

Op onze marketing afdeling werken we in constant wisselende teamsamenstelling aan projecten. Nieuwe brochures voor IT Beheer, een animatie voor Movin, redesign van de Picario website en een reeks artikelen voor de lancering van Dutch Grit.

Zo werken we aan meerdere projecten tegelijkertijd, met verschillende teams en allemaal gedeelde documenten, agenda’s, takenlijsten en planningen.

microsoft teams

Het managen van deze projecten is een stuk eenvoudiger geworden met Teams van Microsoft Office 365. Na diverse tools geprobeerd te hebben staat sinds dit jaar Teams centraal bij alle projecten waaraan we in groepsverband werken. In een team kunnen we per afdeling of per project collega’s én derden toevoegen om zo eenvoudiger samen te werken. Door de naadloze integratie met andere Office 365 pakketten zoals Word, Excel, Planner, Outlook etc. werkt dit voor ons prettiger dan een andere software oplossing.
Het voordeel van Teams voor ons is :

  • Centrale opslag van bestanden (OneDrive en SharePoint)
  • Tegelijkertijd werken aan documenten (Office)
  • Planning, todo’s en afspraken voor iedereen inzichtelijk (Planner en Outlook)
  • Snel en effectief overleg via de chat functionaliteit
  • Vergaderen en video-conferences

Doordat we zelf een team op kunnen zetten en in kunnen richten wordt het mogelijk snel projecten vorm te geven en flexibel door de hele organisatie samen te werken.