Georganiseerd samenwerken met Planner

Als innovatief bedrijf zijn wij constant op zoek naar manieren om sneller, efficiënter en effectiever te werken. De organisatie van projecten en de samenwerking hierin is een belangrijke spil. Sinds enkele maanden werkt het marketingteam in een trial met Microsoft Planner. Dit is een tool waarin je als team of organisatie eenvoudig nieuwe plannen maakt, taken organiseert en toewijst, bestanden deelt, kunt chatten over werk en updates over de voortgang ontvangt. Wij zijn hier enthousiast over en vertellen je graag waarom.

 

Het gemak van Planner

Office 365 Planner is gemakkelijk in gebruik en te starten met één klik vanuit het Office 365-startprogramma. Van hieruit kun je eenvoudig nieuwe plannen maken, teams samenstellen, taken toewijzen en de status van deze taken bijwerken. Zo heeft iedereen binnen het team inzicht in het verloop van projecten of taken en wordt duidelijkheid geschept in wie wat moet doen en wanneer. Duidelijk én visueel gemaakt. Bijvoorbeeld te gebruiken als een digitaal scrumboard.

Planner maakt gebruik van de volgende begrippen: Plans, Tasks, Buckets, Boards en Charts. Op de marketingafdeling werken wij met het marketingplan (Plan), waarin wij per afdeling (Bucket) de taken (Tasks) weergeven op het bord (Board). Zo zien we in één oogopslag welke taken er voor iedere afdeling openstaan, hoe de voortgang hiervan is en welke deadlines eraan komen.